top of page

Легальний наземний сектор грального бізнесу опинився на межі закриття


Всеукраїнська Рада Гемблінгу (Ukrainian Gambling Council) та легальні організатори азартних ігор наземного сегменту – ТОВ «Казино «Прем'єр Палац», ТОВ "ВОЛНА 4444", ТОВ «БІЛЛІОНАРЕ КАЗІНО КОМПАНІ», ТОВ «НЕБУЛА ГЕЙМС», ТОВ «ГЕЙМДЕВ», ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН», ТОВ "ІМПЕРІЯ АЗАРТУ", ТОВ «ХАРКІВ ПАЛАС КЛУБ», ТОВ "РОЙАЛ" – направили колективне звернення до Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля та всіх представників державної влади, які дотичні до формування та реалізації загальної державної політики у сфері азартних ігор, з приводу негативних наслідків для галузі від ухвалення проєкту постанови КМУ «Про внесення змін до пункту 1 постанови КМУ від 18.03.2022 р. №314».


У проєкті пропонується позбавити права на відстрочку оплати ліцензій лише організаторів азартних ігор, що фактично дискримінує їх. Адже згідно з нормами Постанови №314, яку КМУ ухвалив у березні 2022 року, строки чинних ліцензій (усіх видів бізнесу, й грального також) автоматично продовжуються на період воєнного стану та три місяці з дня його припинення, а періодичні, чергові платежі за ліцензіями відстрочуються на зазначений строк.


Згідно зі змінами, які були внесені до Постанови, організатори наземного сектору азартних ігор мають сплатити всі ліцензійні платежі за 2022-2023 рр. протягом 30 днів. Зважаючи на те, що у 2022 році Державну систему онлайн-моніторингу (ДСОМ) так і не було введено в експлуатацію, як і не було ухвалено законопроєкт № 2713-Д, згідно з яким фактично сплачені у 2021 році ліцензійні платежі у потрійному розмірі мали бути зараховані як майбутні платежі, організатори, сплативши потрійний розмір ліцензій у 2021 році (а всі ліцензійні зобов’язання за 2021 рік були виконані!!!), зобов’язані у 2022-му повторно сплатити ліцензійні платежі у потрійному розмірі.


Проте компанії не мають змоги виконати свої зобов’язання в повному обсязі, адже саме наземний сектор найбільше постраждав через війну. У 2022 році організаторам довелося призупинити роботу всіх гральних закладів у середньому на 5 місяців, 15 компаній з 19-ти, що працювали офлайн, повідомили про тимчасове призупинення діяльності гральних закладів, а загальна кількість казино та залів гральних автоматів, які тимчасово мусили закритися, становить 45 з 61 грального закладу.


Оговтавшись від шоку початку повномасштабного вторгнення російського агресора, організаторам довелося підлаштовуватися до нових суворих умов: суттєвого зменшення доходів громадян, повної зупинки туристичного потоку, обмеження комендантською годиною, повітряних тривог, відсутності електроенергії, безповоротної втрати активів на окупованих територіях.


Проте гральний бізнес робив усе можливе, щоб й далі працювати, зберегти якомога більше робочих місць й сплачувати податки. Окрім того, організатори грального бізнесу спрямували сотні мільйонів гривень на підтримку ЗСУ та населення.


Через запровадженні у цій постанові зміни легальний наземний сектор грального бізнесу опинився на межі закриття, тому організатори пропонують вжити низку заходів для збереження ринку азартних ігор та забезпечення отримання державою максимально можливих надходжень.


Для порятунку сфери легальних азартних ігор в Україні організатори азартних ігор пропонують створити платформу для діалогу в форматі «Government + Business». Адже, незважаючи на вищезазначене, гральний бізнес все одно готовий наповнювати державний бюджет, особливо під час війни. Однак слід враховувати реалії: зокрема, в Україні найбільші ліцензійні платежі в Європі й одночасно терористична росія веде проти нашої держави найбільшу континентальну війну з часів Другої світової війни.


Тому представники легального грального бізнесу під час дії воєнного стану пропонують:


– внести зміни до Постанови КМУ №314 і збільшити терміни оплати ліцензійних платежів до 180 календарних днів;

– на період дії воєнного стану плату за ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино для міста Києва встановити у розмірі 18 000 (вісімнадцять тисяч) мінімальних заробітних плат та 9 000 (дев’ять тисяч) мінімальних заробітних плат для інших населених пунктів (крім міста Києва);

– встановити, що на період дії воєнного стану ліцензійні платежі за гральні автомати сплачуються за базовою ставкою незалежно від термінів запровадження ДСОМ, зокрема не застосовувати частину 3 розділу XI Профільного закону;

– встановити можливість оплати організаторами ліцензійних платежів за кожні три місяці дії ліцензії.


Організатори грального бізнесу переконані, що виконання цих позицій допоможе державі зберегти сферу легального гемблінгу, і вони й надалі наповнюватимуть бюджет, адже це дуже важливо, особливо у ці надскладні часи.



Comments


bottom of page